Lesmorgen theologische verdieping 14 mei

De tijd van Verlichting en Réveil: Pierre Chevallier "een dominee van toen ..... voor nu?

Een studerende twintiger die geen feestje overslaat, leuke meisjes ontmoet en geregeld pa om meer centen vraagt, omdat de gezelligheid wat duurder uitvalt dan begroot. Pierre Chevallier zou niet misstaan tussen hedendaagse studenten, maar hij leefde eind 18e eeuw (1760-1825). Zijn biograaf, Cees Huisman, emeritus-predikant van de Protestantse Gemeente te Meppel, weet hem levendig te schetsen. In een turbulente tijd vol spanning, revolutie en oorlog maakte hij zich verdienstelijk voor het Nederlands Zendeling Genootschap en het Nederlands Bijbelgenootschap, maar ook spande hij zich in om koning Lodewijk Napoleon de Nederlandse taal te leren.

Een biografie zoals deze verheldert  je eigen situatie: het gaat over levensvragen, carriѐre, politiek en kinderen’, vertelt Cees Huisman. Hij is de vader van Josje (K3) en schreef dit boek, een verhaal over uitersten en de invloed van vaders op hun kinderen. Cees is een boeiend verteller en brengt vol humor geschiedenis tot leven!

Wanneer?    Dinsdagmorgen 14 mei 2024

Waar?          Markehuus, Scharmbarg  35, 9407 EA Assen

Tijdstip?       10.00 - 12.15 u. Zaal open vanaf 09.30 u. Koffie/thee staat klaar.

Entree?        Gratis. Koffie/thee voor eigen rekening.

Voor wie?

Voor iedereen die kennis wil maken met onze cursus Theologische verdieping voor geïnteresseerden (kortweg TVG Assen), voor jong en oud,  kerkelijk of niet meer kerkelijk, waar ook uit heel Drenthe, ZO-Groningen, O-Friesland of NO-Overijssel, gewoonweg dus voor iedereen.